Friday, July 22, 2011

Papa merajuk nak makan nasi dagang..

Assalammualaikum w.b.t

Buat semua pembaca blog.. hai tolong la saya ni.. anum ni nama je tinggal kat Dungun..Terengganu.. tapi buat 'nasi dagang'.. ambe dok pandai la.. adoi..
semalam orang tu berbunyi lagi.. nak makan nasi dagang.. hai cik abang.. kita ni IC je wilayah.. makan style orang ganu.. pedas, manis, dan masam kita rasa..

Papa ada buat permintaan Special untuk semperna kedatangan Bulan Ramadhan ni.. Nasi Dagang..
bukan anum tak pernah cuba.. dah pernah buat sekali.. masa tu tahun ke dua perkhawinan..
Nasi dagang anum x naik minyak dan sedikit antah.. hai biasalah masa masak nasi dagang ni x sabar.. hehehe kuah dan acar ok pulak..

Nasi dagang ni yang anum tahu, nasi dia kena masak secara kukus sebanyak 3 kali dengan santan.. kemudian nak bagi berkilat atau lemak nasi tu mungkin pada santan .. hai.. naif nya anum nak memasak makanan kegemaran suami ku ini.. resepi dah lama ambik.. tapi time nak buat tu lah alasan memanjang berjela.. hahaha

Nasi oh nasi.. kerana nasi dagang mulut suami ku muncung.. kalu muncung macam mulut itik ok juga.. cute.. tapi muncung cik abang ni.. dah siap boleh simpul reben lagi hahaha..mengata nampak hehehe.. ngusik suami je..

okey.. insyallah.. anum tengah fokus dan kumpul semangat nak buat Nasi Dagang ni.. insyallah sebelum ketibaan Bulan Ramadhan ni. hehehe.. doakan lah k..

Oh ye tak lupe anum sertakan wajah cik abang ni yang mengharap akan Nasi Dagang nya.. hahaha..
wassalammualaikum..

1 comment:

Ayu Safieza @ Humaira' said...

Assalamualaikumwbh......anooom...muahahaha....muncong ikat reben ok lagi....kepit ngan sepit baju tu yg tak tahan tu....muahahaha...

Kak mas x penah wat ni sbb ma selalu yg wat...anyway....kak mas n eka hantu nasi minyak...muahaha...eddy nasi dagang....ajie????erk......ayam masak merah kot....

Bleh tanya ma k...:)