Tuesday, May 24, 2011

my kids playground..

Assalammualaikum..

kalau nak membesarkan anak-anak ni.. rumah memang tak dapat nak cantik2 atau erti kata rumah yang kemas dan teratur..
lebih-lebih lagi jika kita ada anak-anak kecil yang sedang membesar ni..

Kali ini anum buka topik tentang 'my kids playground..'
anum dan suami cuba menyediakan ruang yang selamat dan aman untuk diorang ni bermain..yelah kalau ada anak lelaki.. permainan yang menjadi pilihan tentunya kereta mainan.. blok lego dan apa saja yang mampu dipegang dan pusing serta berbunyi..
jadi salah satu sudut didalam ruang tamu ini anum reserve sebagai My Kids Playground..


memang seronok melayan kerenah diorang ni masa bermain.. tapi faham-faham jelah si abangnya memang pandai bab-bab menyepahkan barang mainan ni.. si adiknya pula ikut je rentak abang..
mana mampu dicapai dan pegang itulah dia main.. tapi kalu dua-dua ni dapat barang mainan yang satu .. hai berebut la jawabnya.. sampai menjerit2 adik bila barang yang dipegang tu di rampas oleh si abang..
si abang nya pulak asyik cakap.." adik, abang nak barang ni.." kalu dengar si adik tu menangis.." mama pulak keluar ayat macam ni.." darwisy.. kalu nak barang mainan dengan adik ini mintak baik2.. jangan berebut la.. nanti mama simpan dua-dua tak dapat main.."

hehehe.. penat campur gembira bila tengok gelagat anak-anak anum yang makin membesar dan bijak..
bila dua-dua asyik bermain, mama senang hati dan boleh la buat kerja rumah..

nanti bila korang ni ada anak (single) dan bagi yang dah ada anak ( married) mesti seronok kan.. dan yang pasti.. hanya ini yang akan tinggal dalam memori kita semasa kita tua kelak.. memori yang tak akan luput sampai bila2..
kerana mereka membesar dari kecil hanya sekali dan masa seperti ini amat anum hargai..

jumpa lagi wassalammualaikum..


No comments: