Tuesday, May 10, 2011

my family husband visit.

Assalammualaikum w.b.t

21-25 April 2011

My husband family visit day, wah.. hari tu hari yang memgembirakan anak-anak anum kerana menerima kunjungan daripada family suami anum..banyak program yang di rancang tapi adakala xmenjadi kerana faktor cuaca dan keadaan semasa..

Day one, 21/04/11-khamis petang

my family husband arrived at my home bandar puncak alam
sampai je.. kak mas terus snap picture anak-anak.. hehehe.. gelagat adam, darwisy dan aisy..they look tired on they all day long in driving to come here.. ika pun datang dari UPM.. thank you for coming dear.. Tok Ma dan Tok Pa pun seronok jumpa cucu yang dua orang ni.. hehehe.. yelah sebab kami pun dah lama xbalik kampung..



Day two 22/04/11-jumaat

kami pergi melawat adik beradik mama ( mother in law sis) di ampang..Che cah dan Mumy chu.. diorang memang happening.. bila my mother in law jumpa diorang, wahh.. bukan main gempak lah.. seronok bila tengok diorang bercerita.. that day che cah ajak makan kat rumah dia.. simple but it so k.. sedap.. hehehe.
mumy chu sekarang aktif dengan insurans.. alhamdulilah rezeki kan.. Alya anak mumy chu pun alhamdulilah sihat.. makin lawa budak tu.. and she also smart too.. that day juga my sister in law birthday.. Ika.. happy birthday dear.. yang ke 23 tahun.. waa masa ni umur i khawin you.. hehehe.. xpelah dia pun dah habis belajar dan akan graduate insyallah bulan 10 ni.. congrats to you ika..




Selepas sembahyang jumaat kami hantar ika ke UPM dan kami celebrate birthday ika di sana..
kak mas dan suami anum melayan kerenah anak-anak menaiki kenderaan berbentuk animal road tour ni..

Seronoknya diaorang ni.. tapi ada sorang tinggal, adam x naik le.. sebab kecik lagi, jadi boleh tengok je lah.. next time ye adam..

Day three 23/04/11- sabtu

kami rancang hari tu nak pergi ke GM mall klang dan kk home deco. kak mas tak da hari tu kerana ada hal dengan family suami di Bangi. Tapi kebetulan hari tu ada problem dengan kereta pulak.. kipas air-con dalam kereta tak berfungsi.. jadi suami anum pun pergi workshop baiki.. dan dia drop kami kat 'On the run stesen' kami tunggu sambil minum di situ..





Dan Tok Ma dan Tok Pa pula sibuk melayan kerenah cucu-cucu.. adam main dengan Tok Pa nya.. aisy dan darwisy masing-masing sibuk dengan meninjau di dalam kedai..haa tengok je darwisy tu sibuk pilih barang mainan.. abang aisy masa ni nak beli air kot.. hehehe








Alhamdulilah, selepas settle baiki kereta. Kami ke KK home deco di Klang.. mulanya anum dan suami nak beli pinggan yang biasa2 je, ehmm dek kerana harga yang di tawaran di KK home deco tu sangat berpatutan jadi kami pun beli lah sekali untuk set pakai pada hari raya nanti huhu.. saja je standby awal2.. mama dan papa pun juga turut serta membeli pinggan mangkuk yang ada di sana.. tapi memang berbaloi2.. kalu kawan2 suka pinggan mangkuk jugak apa salah kalu kita membeli di sana..
Tapi tu belum bawak mak anum lagi ni.. haa mak anum seorang pengumpul pinggan mangkuk bercorak terkini juga, sekarang lebih kepada 'design English style' dan hari tu juga adik ipar anum ( najie) yang sedang belajar di melaka turun ke Kuala Lumpur.

Day four 24/04/11- ahad..

Ehmm kami bercadang hari ni nak pergi ke Kuala Lumpur.. iaitu Taman Tasik Perdana.. tapi cuaca pada masa tu kurang baik jadi nak tak nak kami kena lah menunggu dalam kereta.. jadi hari tu program kami ke Pasar Chow Kit KL untuk membeli buah tangan untuk di bawa pulang besok.. dan petang nanti nya kami nak hantar najie balik ke melaka.. tapi kali ni dia naik komuter. suami anum dan najie saja yang keluar pergi beli kami menggu dalam kereta saja.
inilah gelagat anak-anak anum yang bosan menunggu dalam kereta ketika hujan.. hehehe..

Selepas selepas membeli buah tangan. Kami ke 'The mall' untuk makan dan hantar najie ke komuter.

Day five 25/04/11- isnin

Mama dan papa dah siap berkemas sementara menunggu kak mas balik selepas hantar suami kak mas pulak ke Qatar. Abang Zul suami kak mas bekerja di sana.. kadang-kadang kak ipar anum pun akan terbang ke sana menemani suami di sana.. petang nya family husband anum pun balik ke terengganu.. wahh sunyi je rumah selepas bebrapa hari ni keadaan riuh rendah je.. dengan gelak tawa anak-anak dan suara mama dan papa bercerita.. suami anum pun cakap mamam tu jugak.. sunyi lah selepas mama dan papa balik terngganu.. insyallah hujung bulan may ni anum dan keluarga akan balik ke dungun. adan majlis khawin sepupu anum dan melawat Isk yang baru lepas operate di kelantan baru ni.. lagi pun kami rindu nak balik kampung.. hehehe..

Oklah banyak pulak rasanya bercerita kali ni.. jumpa lagi yek.. next family anum visit pulak..
wassalam.

No comments: