Sunday, October 16, 2011

bercuti bersama family di pulau pangkor

Assalammualaikum..

pada hari cuti 1Malaysia baru2 ni anum dan keluarga sempat mengikuti parent anum pulang ke kampung iaitu di Kg. teluk bakong perak.
memang seronok dan lain rasanya beraya di bandar dan kampung.. kebetulan pada masa tu ada musim raya aidilfitri lagi jadi kami melawat sanak saudara di sana..
jadi dengan masa yang terhad kami pergi jalan-jalan di pulau pangkor..

ini kali pertama anum dan family pergi sana.. anak-anak pun teruja naik feri penambang yang di sediakan..

murah, cepat dan selamat..

murah: tambang sorang pergi balik RM 10 (dewasa) dan kanak-kanak bawa 5 tahun free
cepat : sebab feri ada selang 10 minit
selamat : sebab ada safety yang di utamakan..

kenderaan di sana untuk di sewa pun banyak.. ada van, kereta dan motor..
makanan seafood pun murah kerana kebanyakan penduduk di sana adalah nelayan dan mereka juga ada menjual hasil tangkapan yang di keringkan dan di proses untuk dijual kepada pengunjung yang datang..

pulau pangkor ni kalau ronda sepulau sehari pun dah boleh, bukan apa sebab pulau pangkor ni kecik.. sesat.. hehehe.. tak mungkinlah.. sebang kot mana kita pergi pun pusing-pusing jumpa jalan yang sama juga..
tapi yang pasti masa kami di sana terhad.. jadi insyallah akan pergi ke sana lagi..

sekian wassalam..

2 comments:

intan morsalin said...

singgah sini n followww...slm perkenalan..tringin nak gi pulau pangkor....chalet kat sana mahal x?

jemput singgah ke intanafis.blogspot.com yer

hanum hassim said...

salam intan:

hehehe.. terima kasih sudi singgah ye.. oo kat pulau tu chalet dia tak mahal.. tapi masa kat hjeti nanati ramai agen2 yang panggil2 bagitahu chalet mana yang murah dan mahal.. tapi kalau nak singgah sehari atau balik hari pun ok.. kat sana tak banyak tempat leh melawat.. sewa van atau kerta sehari pusing kat sana dah selesai.. tapi seronok nya dengan suasana jelah.. the best to do.. sewa hotel kat jeti. di bandatr lumut.. pagi pegi ke pulau pangkor.. petang balik ke bandar lumut (jeti) malam boleh jalan2 kat bandar sana.. best tau.. banyak kedai makan dan shopping2.. harga seafood kering mcm ikan bilik dan lain2 untuk buah tangan lebih murah kat bandar lumut.. kat sana mahal lah.. hihi. tapi x kisah ar kalau intan suka yang mana2 pun.. janji kita hepy k.. saya dah follow blog intan.. terima kasih.